Wczoraj w nocy PKP Intercity opublikowało ważny komunikat. Pod informacją zawrzało od komentarzy.
Przeczytajcie dalej, czego dotyczy wiadomość z kolei.

Uwaga pasażerowie
Na profilu PKP Intercity czytamy:
Przypominamy, że ingerowanie w urządzenia techniczne znajdujące się w pociągach i na obszarze kolejowym jest zabronione. Dotyczy to m.in. urządzeń sterowania ruchem kolejowym, informacyjnych, zabezpieczających, sygnalizacyjnych, ostrzegawczych, systemów oświetleniowych oraz urządzeń służących do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
A internauci zaczęli się domyślać, że na kolei najprawdopodobniej doszło do kolejnego incydentu czy też aktu dywersji.
Ważna Informacja
Dalej napisano, że urządzenia sterownicze w pociągach mogą obsługiwać wyłącznie osoby uprawnione. Natomiast osoby bez odpowiednich uprawnień, mogą zostać ukarana grzywną.
Zgodnie z art. 65 ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym z dnia 28 marca 2003 r.:
„Dokonywanie nieuprawnionych zmian stanu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń informacyjnych, zabezpieczających, sygnalizacyjnych, ostrzegających, urządzeń służących do obsługi osób niepełnosprawnych lub osób o ograniczonej możliwości poruszania się, systemów oświetleniowych oraz zakłócania ich działania, w szczególności przez ich uszkadzanie, manipulowanie nimi i zmianę ich usytuowania”
podlega karze grzywny.
>>>Płonie polski port wojenny. Pilny komunikat Marynarki Wojennej RP!
System Sterowania Ruchem Kolejowym
Internauci nie wiedzieli czego dotyczy komunikat i czy nie chodzi przypadkiem o sterowanie ogrzewaniem czy oświetleniem w pociągach. Zgłaszali więc swoje uwagi.
No, zwłaszcza manipulowanie systemem oświetleniowym w pociągu jest groźnie. Teraz całe społeczeństwo będzie już się bało zgasić światło w przedziale. 😆
Coś się odwaliło, że przypomnienie zostało napisane?
Może otwierając szafkę sterowniczą chciał tylko temperaturę zmniejszyć, bo konduktorzy bardzo często sobie z tym nie radzą.
Warto by w końcu obsługi pociągów zrozumiały, że w nocy powinno w pociągu być oświetlenie nocne. Podróż nocą w pełnym świetle to koszmar.
– pisano.
Tymczasem w poście PKP mowa jest o sterowaniu ruchem kolejowym. Zapewne więc chodzi o ingerencję w semafory, wyświetlacze, sygnalizację świetlną czy zwrotnice.
Operacja TOR na kolei
W ostaniem czasie doszło do wielu incydentów na torach. W związku z tym prowadzona jest operacja TOR mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa na dworcach oraz w infrastrukturze kolejowej.
…funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei wspólnie z policjantami oraz żołnierzami Wojska Polskiego prowadzą w całym kraju wzmożone działania. Ich celem jest zabezpieczenie kluczowych elementów infrastruktury kolejowej oraz zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom. Mundurowi realizują założenia operacji „TOR” na terenie całej Polski.
– czytamy na stronie Straży Ochrony Kolei.


























