BIZNES&POLITYKA

Podwójna wpadka firmy księgowej. W tle Idea Bank!

Tax Care to firma księgowa powiązana z Idea Bankiem. Pod koniec maja 2020 klienci tej firmy otrzymali informację o problemach finansowych.

Podobnie jak Idea Bank, tak samo Tax Care znalazło się w trudnej sytuacji. W treści wiadomości wysłanej do klientów napisano:

 

…informujemy, iż z uwagi na sytuację Tax Care S.A. związaną z problemami finansowymi, o których informowaliśmy Państwa w roku ubiegłym, w celu zachowania ciągłości świadczenia usług księgowych i kadrowo-płacowych, Tax Care S.A. zdecydował o przekazaniu świadczenia tych usług do zewnętrznego Biura Rachunkowego.

 

Dalej podawano, jaka firma będzie teraz prowadzić księgowość. Wśród podmiotów przejmujących obowiązki Tax Care był między innymi ETL OUTSOURCING S.A. z siedzibą w Warszawie.

 

Po takiej wiadomości, część firm chciała zrezygnować z obsługi przez Tax Care czy też podmiotu przejmującego księgowość. W końcu była to bardzo istotna zmiana. Okazało się jednak, że nie jest to możliwe bez zachowania 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Co więcej, nawet w przypadku rezygnacji ze świadczenia usług, kwota wynagrodzenia dla Tax Care czy ETL i tak miała wynosić 100%. W efekcie wiele firm złożyło wypowiedzenia i przez trzy miesiące z przymusu korzystało z usług. Później przeniosło swoje sprawy księgowe do innych biur rachunkowych.

 

Od tego czasu minęło ponad pół roku, jednak dziś – ku swemu zaskoczeniu – osoby, które definitywnie zakończyły współpracę z ETL/Tax Care otrzymały maila o tytule „Platforma Faktura.pl już dostępna dla klientów ETL”. Było to zastanawiające dla osób, które nie korzystają już z usług ETL.

Co więcej, osoba, która wysłała tę wiadomość, załączyła do niej ponad 300 maili dawnych klientów. Wiele tych firm to jednoosobowe działalności, które posługują się prywatnymi mailami. Gdy nadawczyni zorientowała się w swoim błędzie, próbowała anulować wysyłkę maila.

 

Część osób zignorowała wiadomość. Niektórzy jednak zaczęli odpisywać, znów załączając wszystkich adresatów. Pojawiły się takie wiadomości:

 

Najlepsza była ta rozpaczliwa próba odwołania wiadomości 🙂
Ps ja już Waszym klientem nie jestem, także wiecie rodo-srodo 🙂

 

Potwierdzam, odwołać się nie udało, ale mogę skasować. 🙂

 

Gratulacje za udostępnienie wszystkich maili. Tym bardziej się cieszę, że zrezygnowałem z Waszych usług.

 

dziękuję za wiadomość, ale już (na szczęście) nie jestem już Państwa klientem.
Przeniosłem swoją księgowość do xxxx i już na starcie zobaczyłem jak wygląda sprawna i responywna obsługa księgowa. Przy niższej kwocie usługi mam również realne wsprcie w kwestiach podatkowych.
Bardzo polecam wzorować się na sprawnie działającej konkurencji

 

Tak więc ETL zaliczyło podwójną wpadkę. Po pierwsze wysyłając maila „do wiadomości” kilkudziesięciu osób i tym samym ujawniając ich maila. Po drugie, wysyłając wiadomość do firm, które już nie są ich klientami. Cóż… chyba nie dziwi masowa ucieczka do konkurencji.

 

fot. screen maila
fot. screen maila
fot. screen maila

 

tezdjęcia.pl