BIZNES&POLITYKA

Problemy Omeny Mensah. Interweniował Prezes UODO!

Omenaa Mensah (45 l.) to dziennikarka i prezenterka, a od kilku lat filantropka – prezeska Omenaa Foundation. Prywatnie jest żoną założyciela InPostu – Rafała Brzoski.

Duże pieniądze i rzucająca się w oczy działalność zciągnęły jednak na kobietę problemy, z którymi nie mogła sobie poradzić. W końcu doszło do interwencji prezesa UODO.

 

https://www.instagram.com/omenaamensah/

 

Omenaa Mensah i Rafał Brzoska

Omenaa Mensah i Rafał Brzoska od miesięcy są „nękani” poprzez działalność oszukańczych firm. Przedsiębiorstwa te tworzą fake newsy dotyczące Omeny a także reklamy produktów finansowych rzekomo firmowanych przez Mensah i Brzoskę. Były też artykuły, w których pisano o pobiciu filantropki [zobacz tutaj]

Tego typu treści pojawiały się na Facebooku i Instagramie jako reklamy płatne. Jednak pomimo wielu zgłoszeń, że są to fake newsy, koncern Meta nie blokował takich artkułów czy reklam.

W końcu para zdecydowała się na działania prawne, a także zwróciła do polskich instytucji rządowych.

 

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – interwencja w sprawie Omeny Mensah

Jak przekazał Rafał Brzoska:

 

Wczoraj Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych wydał postanowienie, które tymczasowo (na 3 miesiące) zakazuje Meta wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi mojej żony Omenki na Facebooku i Instagramie na terenie Polski.

 

Prezes UODO stwierdził dalekie naruszenie czci i godności Omeny oraz brak poszanowania dla jej życia prywatnego i rodzinnego. Jak słusznie podkreślił Prezes, reklamy, które powielają tak drastyczne informacje, jak te o jej pobiciu, aresztowaniu, a nawet śmierci, mogą wywołać dotkliwe skutki w życiu i zdrowiu psychicznym Omeny oraz innych osób. Tym samym Prezes UODO uznał, że ta sytuacja wymaga pilnych środków i działań.

 

Biznesmen uważa, że decyzja prezesa UODO to ważny krok w walce z deep fake newsami:

 

Panie Prezesie Mirosław Wróblewski , dziękujemy za odwagę i precedensową decyzję, która jest dowodem na to, że z wielkimi korporacjami można skutecznie walczyć. Polski organ stanął po stronie pokrzywdzonych i wyznaczył kierunek, w jakim powinniśmy zmierzać.

 

Zaapelował też do internautów:

 

Jeśli gdziekolwiek zauważycie nadal reklamy i deep fejki na temat mój lub mojej żony proszę wysyłajcie! Za złamanie zakazu facebookowi grozi kara do 4 procent światowego przychodu który tylko w 1 kwartale 2024 wynosił ponad 36,5 miliarda dolarów!

Pseudo-reklamy, w których wykorzystano wizerunek gwiazd i osób publicznych, to w ostatnim czasie prawdziwa plaga. Wiele znanych osób upubliczniało takie treści i zgłaszało do Facebooka i Instagrama – choć nie wiadomo z jakim rezultatem. Tym samy decyzja prezesa UODO może zapoczątkować falę takich zgłoszeń, bo skala fake newsów jest ogromna.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Rafal Brzoska (@rbrzoska)