ZDROWIE&URODA

Tragedia w parku przyrody! Mężczyzna został zjedzony przez…

Wyprawa do parku przyrody zakończyła się prawdziwym dramatem.

Czterech mężczyzn wybrało się do parku przyrody, ponieważ lubili wspinaczki i zamierzali tutaj zdobyć kolejną sprawność (uprawiali turystykę sportową).

Park Przyrody Ergaki syberia

27 lipca 2021 r. znajdowali się w rejonie dziewięciu jezior grzbietu Aradanskiego. Jak opowiada 42-letni Anton Shchelkunov:

Zaczęliśmy pakować nasze plecaki. Były dwa namioty, a ja odwróciłem głowę w lewo i zobaczyłem niedźwiedzia wystającego z ogromnej głowy, z którego ust kapała ślina.

Mężczyźni zaczęli uciekać na pobliskie skały, jednak jeden z nich – 42-letni Jewgienij Starkow – został schwytany przez niedźwiedzia!

Widzieliśmy ciało (Starkova) i stojącego tam niedźwiedzia.

Rozerwał jego ciało, gryzł je

– relacjonował Shchelkunov.

Trzech ocalałych mężczyzn nie wiedziało, co robić. Byli przerażeni, a widzieli że nie mogą uratować kolegi:

Potem [niedźwiedź – przyp. red.] odwrócił się od ciała i zaczął na nas patrzeć. Wspięliśmy się jeszcze wyżej. Wspięliśmy się wystarczająco wysoko, staliśmy tam przez około 15 minut, patrzyliśmy na to wszystko, co się tam dzieje. Pomyśleliśmy, co robić. Postanowiliśmy iść w tym, co mamy. Boso, wyszliśmy na pobocze drogi.

W całym zdarzeniu jest jeszcze wiele do wyjaśnienia. Nie znaleziono bowiem ciała, ani żadnych resztek po ataku zwierzęcia. Dodatkowo władze Parku Przyrody Ergaki podkreślają, że sami turyści popełnili wiele błędów. Między innymi podejrzewa się, że w obozowisku pozostawili resztki jedzenia, które mogły przyciągnąć niedźwiedzia.

Park Przyrody Ergaki syberia

Nie jest to jednak jedyny taki przypadek na terenie tego syberyjskiego parku przyrody. Raptem miesiąc temu niedźwiedź zaatakował grupę turystów – jedna osoba zmarła, jedna została ranna.

Tymczasem na stronie Parku Przyrody Ergaki pojawił się komunikat dotyczący możliwego zamknięcia parku dla turystów:

Biorąc pod uwagę obecną sytuację oraz wysokie zagrożenia dla życia i zdrowia turystów, kierownictwo KGBU „Dyrekcja Parku Przyrody Ergaki” złożyło pisemny wniosek do Ministerstwa Ekologii i Racjonalnego Zarządzania Przyrodą Terytorium Krasnojarskiego, aby szefowie okręgów Ermakowski i Karatuzsky Terytorium Krasnojarskiego, na których terytorium znajduje się park Ergaki ”, Z propozycją podjęcia działań w celu całkowitego zamknięcia terytorium parku przyrody Ergaki w celu zwiedzania (z wyjątkiem zwiedzania terytorium centrów turystycznych ) lub ograniczyć teren do uprawiania turystyki pieszej (z wyjątkiem popularnych szlaków turystycznych wzdłuż eko-szlaków parku: Eko-szlak Wiszących Kamieni – Jezioro Artystów – Jezioro Swietłoje; Eko-szlak do Jeziora Swietłoje; eko-szlak Kamenny Gorod, szlaki turystyczne: Jezioro Svetloe-Ptak Szczyt,Tushkanchik-wodospad Mramorny) na okres od dnia wydania decyzji do 1 listopada 2021 r. (założenie stabilnej pokrywy śnieżnej).

– napisano w komunikacie.

>>>32-latka pomyliła na plaży swoje dziecko z cudzym. Szok, co stało się później!