McDonald’s to firma powstała w 1940 roku w Kalifornii. Początkowo działał jako rodzinna restauracja.
Następnie McDonald’s przekształcono w system franczyzowy od 1953 roku firmowany logiem ze złotymi łukami. System sieci restauracji stał się synonimem zjawiska opisanego przez George Ritzer’a w książce „Makdonaldyzacja społeczeństwa”. McDonald’s osiągnął tak wielki sukces dzięki kilku cechom:
– kalkulacyjność – ilość staje się równoważna jakości; stąd też podkreślenia „podwójnych”, potrójnych” lub „dużych” porcji
– przewidywalność – to bodaj największy atut McDonald’s, bez względu na w którym zakątku świata będziemy przebywać, w restauracji pod złotymi łukami otrzymamy identyczne dania i porcje
– efektywność – szybkie przechodzenie od jednego kroku do drugiego (tyczy się to zarówno pracy wykonywanej przez załogę, jak i zachowań klientów)
– możliwość manipulacji – w „maku” każdy poddaje się swoistej manipulacji, sam się obsługuje, je bez użycia widelców, sprząta po sobie itp.

Jednak McDonald’s choć tak trwały, wprowadza pewne zmiany. Tym razem chodzi o opakowania serwowanych dań. Na każdym z opakowań ma się pojawić grafika sugerująca zawartość. Projekty przygotowała firma Pearlfisher. I jak podają Wirtualne Media dyrektor kreatywny Matt Sia mówi:
Naszym zadaniem było dowiedzieć się, co jest naprawdę wyjątkowego w każdym elemencie menu, aby zaprojektować system, który ułatwi innym robienie tego samego.
Podkreślił też, że:
Piękno tkwi w prostocie kultowych pozycji menu McDonald’s. Naszym celem było znalezienie najbardziej wyjątkowego, rozpoznawalnego i kultowego wyrazu każdego z nich – celebrowanie ich w sposób wywołujący uśmiech na twarzy.
To naprawdę wzruszający opis. Czekamy na nowe opakowania!
Zobacz też: Magda Gessler nie je własnych pączków. Powód jest naprawdę zaskakujący!